نویسندگان:
خداداد حقیقت منش1 ، سیما اسکندری2 ، بهشته اوحدی دیگه سرا3 ، آرزو آقاجانی4 .1سطح چهار حوزه علمیه قم، کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق، دانشگاه قم، قم، ایران.
2کارشناسی شیمی محض
3کارشناسی جغرافیا وبرنامه ریزی شهری
4لیسانس روانشناسی
چکیده فارسی: در گیلان، ۷۲ درصد از جوانان شاغل برای شرکت های خانوادگی کار می کنند یا خوداشتغال هستند این نتایج نشان می دهد که مدارس ممکن است در توسعه مهارت های مورد نیاز برای ورود به مشاغل بخش رسمی یا رشد شرکت های کوچک شکست بخورند در پاسخ، گیلان دوره کارآفرینی مورد نیاز دوره متوسطه را با معرفی آموزش تعاملی و تمرکز بر مهارت های تجاری اصلاح کرد با این حال، پذیرش اجباری یک برنامه درسی جدید ممکن است برای معلمان برای اجرای موثر آن ناکافی باشد این مطالعه بررسی می کند که چگونه آموزش جامع معلمان بر ارائه برنامه درسی اصلاح شده کارآفرینی تاثیر می گذارد مدارس به طور تصادفی برای دو سال آموزش فشرده معلم و حمایت انتخاب شدند یک گروه کنترل فقط برنامه درسی و آموزش استاندارد دولتی را دریافت کردند ما تاثیر مداخله را بر آموزش معلمان، مهارت های دانش آموز و نتایج اقتصادی دانش آموز اندازه گیری خواهیم کرد نتایج به دانش در مورد حمایت از تغییرات آموزشی در محیطی کمک می کند که چنین تغییراتی می تواند بازده اقتصادی نسبتا زیادی برای دانش آموزان ایجاد کند