نویسندگان:
محمدامین شمسنیا1 ، آیدا استوار2 ، محمدموسی خورشیدی3 ، مریم داربوی4 ، نرجس مهران زاده5 .1دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران. (نویسندة مسئول)
2دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ایران
3دکترای مدیریت آموزشی،استاد مدعو دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیده بنت الهدی صدر،بوشهر،ایران
4دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ایران
5دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ایران
چکیده فارسی: امروزه یکی از مشکلاتی که همواره وجود دارداستفاده نکردن معلمان از روش تدریس های فعال و خلاق است که موجبانفعال دانش آموزان می شود معلم سرآمد معلمی است که دانش آموز خلاق و فعال تربیت کند که برای اینده و حضوردرجامعه آماده شود چنین معلمی از روش تدریس های بروز و متناسب با شرایط و موقعیت کلاس درس و دانش آموز ومحیط یادگیری استفاده می کند هدف ما از تهیه مقاله بررسی روش های تدریس مناسب ومیزان تاثیر آن ها در فرایندیاددهی و یادگیری کودکان می باشد و نتایج پژوهش نشان می دهد که روش تدریس های نوین تاثیر زیادی بریادگیری،افزایش خلاقیت،افزایش علاقه به درس و افزایش مشارکت در آنها میشود و دد این مقاله روش جمع آوریاطلاعات کتابخانه ای است و به روش توصیفی به موضوع پرداخته شده است