نویسندگان:
حمید اسدی1 ، مجتبی شجاع الدین2 ، حسن حسن نژاد دویل3 ، علی کبود تبار فیروزجائی4 ، فاطمه الماسی کهنه شهری5 .1دانشجوی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
2پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت، مدرس دانشگاه
3درمانگر آموزش و پرورش شاغل در تهران
4آموزگار شاغل در آموزش وپروش
5هنرآموز شاغل در آموزش وپروش،
چکیده فارسی: مقاله حاضر به بررسی ارتباط بین اعتماد به نفس و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان می پردازد دانش آموزان با سطح اعتماد به نفس بالا به طور کلی در عملکرد تحصیلی بهتری دست می یابند با ایجاد نوآوری های مناسب و بهینه سازی روش های آموزش و پرورش، می توان اعتماد به نفس دانش آموزان را ارتقا داد بهتر شناختن و درک نیازها و مشکلات دانش آموزان، ایجاد محیط های پشتیبان دهنده و ارتقای خودکارآمدی آنها، از جمله راهکار های مورد بحث در این مقاله است با توجه به اهمیت بالای اعتماد به نفس در عملکرد تحصیلی، ارتقای اعتماد به نفس در دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است این مقاله نکات کلیدی را برای دستیابی به اعتماد به نفس بالا و ارتقای عملکرد تحصیلی در دانش آموزان شرح می دهد و راهکارهای موثری برای این منظور ارائه می کند امیدواریم که مطالعه این مقاله، به ارتقای اعتماد به نفس و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان کمک کند