نویسندگان:
عبدالحسین دالوند1 ، آذر خجاره2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد گروه حقوق جزا، دانشگاه آیتالله العظمی بروجردی (ره)، بروجرد، ایران.
2معلم مدرسه امامت مهدیه شهرکرد
چکیده فارسی: در دوران کرونا دانش آموزان غیر حضوری فعالیتهای مدرسه را انجام می دادند و همین امر باعث شده بود خلاقیت و نوآوری و تفکر خلاق در دانش اموزان در زمانی در محیط خانه هستند کم شود به همین دلیل دبیر هنر باید بکوشد تا دانش آموزان را برای فعالیتهای در منزل تشویق کند دانش آموزان اغلب به دلیل در دسترس نبودن ابزار و وسایل نقاشی گلایه می کردند یا اینکه در گروه شاد فعالیتی را به اشتراک نمی گذاشتند چون وضعیت اقتصادی مناسبی نداشتند که بتوانند وسایل هنری را خریداری کنند با توجه به امکانات محلی و تولید قالی دستباف توسط مادران دانش آموزان و اینکه هر کدام از این محصولات با چاشنی هنر آمیخته بودنند و همچنین آشنا نمودن نسل امروز با هنرهای قدیمی و سنتی که خود حرکتی تازه در جهت شناخت هویت فرهنگی خواهد بود دانش آموزان خود را ترغیب و تشویق کردم از خومه های قالی مادران خود برای شناخت رنگها استفاده کنندسپس می توانند آثار خود را در تمایشگاه و بازارچه به فروش و نمایش بگذارند لذا با توجه به این موارد ذکر شده بجای مداد رنگی از خومه های قالی یا دورریز قالی دم قیچی های رنگهای مختلف برای ایجاد طرح های زیبا و تولید اثار و همجنین درآمدزایی کنندو به مشکلات فایق آیند