نویسندگان:
حمیدرضا علوی1 ، صدیقه آذری بنی2 ، بهناز امیدی ارجنکی3 ، فاطمه اسدی زاده رستم آبادی4 ، شیرین رسولی رستم آبادی5 .1استاد علوم تربیتی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران.
2معلم مدرسه حضرت زهرا آلیکوه
3معلم مدرسه شهدا زرمیتان
4معلم مدرسه ریحانه دشتک
5معلم مدرسه شهید بهشتی دشتک
چکیده فارسی: هدف از این مطالعه تعیین شیوع اعتیاد به اینترنت و عوامل موثر بر آن در دانش آموزان مقطع ابتدایی بود این مطالعه مبتنی بر مدرسه یک طرح پژوهشی توصیفی مقطعی بود این مطالعه با ۲۷۷ دانشجو انجام شد ۱۰/۵ درصد از مبتلایان به IA در بین دانشجویان یافت شد متغیرهایی مانند سن ≥۱۱ سال ، استفاده از اینترنت در یک روز ≥۳ ساعت ، عدم استفاده از اینترنت برای تحصیل، تکالیف، تحقیق، استفاده از اینترنت برای ارتباط، شبکه های اجتماعی، بازی و میانگین نمره تحصیلی ۲۳ درصد از این موارد را تشکیل می دهند اعتیاد به اینترنت توصیه می شود کودکان دارای عوامل خطر اعتیاد به اینترنت در مراحل اولیه مشخص شوند و برای پیشگیری از اعتیاد به اینترنت برنامه های مداخله ای مبتنی بر مدرسه برای دانش آموزان و والدین آنها اجرا شود