نویسندگان:
رستم سیف الدینی1 ، سجاد حمید2 .1استادیار مغز و اعصاب، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران.
2کارمند آموزش و پرورش
چکیده فارسی: این پژوهش به بررسی راهبردهای موثر برای افزایش توانایی های تحلیلی دانش آموز کلاس ششم در درک مسائل محاسباتی ریاضی می پردازد با تشخیص مرحله محوری در رشد شناختی در این مقطع، مطالعه به رویکردی چند وجهی، از جمله کاربردهای دنیای واقعی، تکنیک های حل مسئله، تمرین های تفکر انتقادی و یادگیری مشارکتی می پردازد ادغام ابزارهای فناوری، مانند شبیه سازی های تعاملی و برنامه های آموزشی، برای ارائه نمایش های پویا و بصری مفاهیم ریاضی تاکید شده است انواع مختلف مسئله برای هدایت دانش آموز از طریق فرآیندهای تفکر تحلیلی و تقویت سازگاری به کار گرفته می شود علاوه بر این، بازنمایی های بصری و رویکردهای یادگیری مبتنی بر پرس و جو برجسته می شود هدف ایجاد یک محیط یادگیری جذاب و حمایتی است که نیازهای خاص و سبک های یادگیری دانش آموز کلاس ششم را برآورده کند و در نهایت درک عمیق تر و شهودی تر از محاسبات ریاضی را ارتقا دهد