نویسندگان:
شعله امیری1 ، محمد مکوندی2 ، شکوفه البوغبیش3 .1دانشیار روان شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
2مدرس گروه علوم تربیتی تربیت دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا س خوزستان آبادان
3دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی؛ دانشگاه فرهنگیان، واحد اروند آبادان
چکیده فارسی: پژوهش های زیادی در زمینه تبیین کیفیت نظام آموزشی و ارتباط آن با اعضای هیئت علمی و اساتید در دانشگاه فرهنگیان انجام گرفته است ، اهمیت این مسئله آنجا روشن می شود که ؛ وجود نقص در صلاحیت های حرفه ای اساتید و هیئت علمی ، باعث عدم ارائه تدریس با کیفیت به دانشجو معلمان می شود دانشگاه فرهنگیان به عنوان اصلی ترین نهاد تربیت معلم در کشور، باید اهداف آموزشی و صلاحیت حرفه ای اساتید و هیئت علمی را به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده معلمان کشور؛ مورد ارزیابی قرار دهد عدم وصول به اهداف مورد انتظار از این دانشگاه به پیروی از سند تحول بنیادین ، و به دنبال آن ارائه محتوای فاقد ارزش علمی و سرلوحه قرار دادن پژوهش به عنوان جایگزین آموزش در کلاس درس؛ باعث تنزل ارزش علمی دانش آموختگان این نهاد می شود هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان باید صلاحیت های حرفه ای لازم جهت ارتقای سطح کیفیت آموزشی را دارا باشد