نویسندگان:
سیده فاطمه فقیهی1 ، جلال شیخ آقایی2 ، یاسین درویشی3 ، آریا کریمی4 ، رسول محمدپور5 .1استادیار حقوق عمومی، عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س)، قم، ایران.
2دانشجوی رشته آموزش ابتدایی پردیس شهیدرجایی ارومیه
3دانشجوی رشته آموزش ابتدایی پردیس شهیدرجایی ارومیه
4دانشجوی رشته آموزش ابتدایی پردیس شهیدرجایی ارومیه
5دانشجوی رشته آموزش ابتدایی پردیس شهیدرجایی ارومیه
چکیده فارسی: کتاب درسی در نظام آموزشی ایران یکی از مهم ترین منابع یادگیری به شمار می رود در ایران وجود نظام آموزشی متمرکز موجب شده است که کتاب های درسی ، محورفعالیت های آموزشی برای تمام دانش آموزان در مناطق گوناگون و حتی کودکان با توانایی های متفاوت باشد، که چنین رویه ای جدا از برخی مزایای آن، مشکلات فراوانی را در کشور فراهم می کند همچنین توجه به آن و ارزیابی کتب درسی از حساسیت ویژه ای برخوردار است در مقاله حاضر به بررسی کتاب فارسی ششم دبستان از نظر ظاهر و محتوا پرداخته ایم و ضمن بیان نقاط ضعف و قوت آن، راهکارهایی نیز ارائه داده ایم