نویسندگان:
امین رحمتی1 ، سارا رهنما2 ، عاطفه سادات موسویان3 ، مجید شریف خدایی4 .1کارشناس ارشد روان شناسی اسلامی، گرایش مثبت گرا، مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت، قم، ایران.
2دانشجوی کارشناسی ارشد تهیهکنندگی رادیو،دانشگاه صدا و سیما، تهران، ایران
3دانشجوی کارشناسی ارشد نویسندگی رادیو،دانشگاه صدا و سیما، تهران، ایران
4مربی گروه رادیو، دانشکده تولید رادیو و تلویزیون، دانشگاه صدا و سیما، تهران، ایران
چکیده فارسی: رسانه و از جمله رادیو، رابطه بسیار نزدیکی با زندگی خانوادگی دارد و نسل های کنونی از همان ابتدای زندگی در کنار سایر اعضای خانواده حضور این رسانه را احساس کردهاند رسانه ها میتوانند با برنامه هایی که ارائه می دهند، برخی ارزشها و هنجارها را به تصویر کشند و مفاهیمی چون سلامتی و تحرک و اصلاح سبک زندگی را تعمیق بخشند هدف از پژوهش حاضر تحلیل محتوای برنامه رادیویی گلخونه رادیو ورزش از منظر جایگاه خانواده در جامعه ورزشی است روش پژوهش توصیفی از نوع تحلیل محتوای کیفی و جامعه آماری پژوهش ، سه برنامه در روزهای مختلف است نتایج تحقیق نشان داد که برنامه ی رادیویی گلخونه در انعکاس جایگاه بانوان در جامعه ورزشی خوب عمل کرده اما از ترویج و توسعه سایر ابعاد نهاد خانواده بازمانده است همچنین توجه این برنامه به ورزش های شهرستان ها، استان ها، رده های سنی پایه ، ورزش های نوجوانان و توانخواهان و نقش تحرک در سبک زندگی ایرانی و اسلامی قابل توجه بوده است در بین چهار سطح ورزش کشور بیشتر توجه برنامه مربوط به ورزش های حرفه ای بوده و ورزش های تربیتی و همگانی خانوادگی مورد کم توجهی قرار گرفته است