نویسندگان:
فرنگیس مجرد تاکستانی1 ، مهدی ولی نژاد2 .1دانشجوی دکترای جامعه شناسی، گرایش گروه های اجتماعی، دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات. (نویسنده مسئول)
2کارشناس ارشد علوم تربیتی و مدرس آموزش خانواده منطقه موسیان
چکیده فارسی: بسیاری از دانشمندان بازی در آموزش کودکان را مطالعه کرده و متوجه شدند که بازی برای یادگیری و رشد کودکان ضروری است این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل است جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر حسابنارسای پایه پنجم مقطع ابتدایی شهرستان دهلران است نمونه پژوهش شامل ۱۵ نفر گروه آزمایش و ۱۵ نفر گروه کنترل است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و آموزش از طریق بازی توسط خانواده بر روی گروه آزمایش انجام شد دادهها با استفاده از آزمون ریاضی محقق ساخته جمع آوری شد نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش از طریق بازی توسط خانواده باعث بهبود عملکرد تحصیلی ریاضی شده است ؛ بنابراین آموزش از طریق بازی توسط خانواده بر بهبود عملکرد ریاضی دانش آموزان حساب نارسا موثر است