نویسندگان:
سارا شفیعی1 ، ناطق احمدیان2 ، علی شاه محمدزاده3 .1کارشناس ارشد روان شناسی، مربی گروه علمی روان شناسی، مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، جامعه المصطفی العالمیه، قم، ایران. (نویسنده مسئول)
2آموزش و پرورش
3آموزش و پرورش
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان و عزت نفس دانش آموزان پسر سال پنجم شهرستان شاهین دژ بود روش تحقیق حاضر، نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود تعداد ۴۰ دانش آموز پسر در یکی از مدارس شاهین دژ به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل هر گروه ۲۰ نفر قرار گرفتند پژوهش ابزار به کار گرفته شده، آزمون سلامت روان کلدبرگ، آزمون عزت نفس کوپر اسمیت و راهنمای عملی آموزش مهارت های زندگی بود جهت تجزیه و تحلیل دادهها، از روش آزمون آماری t گروههای مستقل ، استفاده شد یافته های پژوهش نشان داد که مقادیر سطح معناداری Sig از ۰۵/۰ کمتر است ، لذا بین آموزش مهارت های زندگی و سلامت روان و عزت نفس دانش آموزان تفاوت معناداری وجود دارد با توجه به نتایج پژوهش ، توجه به آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان و عزت نفس دانش آموزان تاثیر گذار است