نویسندگان:
رقیه سادات میرجلیلی1 ، مهتاب لیراوی2 ، محمد مکوندی3 .1دکترای تخصصی روانشناسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
2دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان واحد اروند، آبادان، ایران
3مدرس گروه علوم تربیتی تربیت دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا س خوزستان آبادان
چکیده فارسی: با توجه به اهمیت مقطع ابتدایی و شرایط خاص شناختی و رشدی کودکان در این سنین هدف از نگارش این مقاله ، بررسی تاثیرات استفاده از بازی در روش های تدریس معلمان مقطع ابتدایی و همچنین ترغیب مربیان و معلمان به استفاده از انواع روش های تدریس نوین که به صورت بازی یا آمیخته با بازی هستند، می باشد در این مقاله مروری ابتدا با استفاده از کلید واژه های بازی، مقطع ابتدایی ،میزان یادگیری، دانش آموزان به فارسی جستجو انجام شد که در مجموع، ۱۵ مقاله برای تجزیه و تحلیل نهایی انتخاب شد یافته ها نشان داد استفاده از بازی ها در روند تدریس ، تاثیرات مثبتی بر بهبود یادگیری مفاهیم درسی توسط دانش آموزان و لذت بخش تر شدن ساعات یادگیری برای آنان میشود به خصوص در دروس ریاضی و دروسی که مفاهیم انتزاعی زیادی دارند، بازی ها کمک زیادی به تسهیل روند تدریس و خلاق تر و شاداب تر شدن کلاس درس می شوند با توجه به اهمیت این مبحث ، پیشنهاد میشود معلمان گرامی در پی کسب دانش و اطلاعاتی افزون بر اطلاعات فعلی خود درباره انواع بازی های نو که مرتبط با دروس مختلف هستند، باشند و کلاس های خویش را شادی بخش و مفید تر از پیش سازند