نویسندگان:
سید جمال رئیسی1 ، معصومه نورپور2 ، زیبا نورپور3 .1دانشجوی دکتری تخصصی مشاوره خانواده، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران.
2دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی قم
3دانش آموخته کارشناسی رشته مهندسی بهداشت محیط دانشگاه زنجان
چکیده فارسی: یادگیری دانش آموزان به طور چشمگیری وابسته به روش تدریس نوین است چرا که هدف از آموزش به دانش آموزان رسیدن آنها به یادگیری می باشد و آموزش درست مستلزم انجام روش تدریس نوین است نحوه تدریس نوین تا حد زیادی نقش خود را در پیامدها و نتایج یادگیری دانش آموزان و رشد هر کشور نشان داده است تحقیق و پژوهش حال حاضر بررسی تاثیر تدریس نوین بر یادگیری دانش آموزان می باشد، تا معلمان با آگاهی و شناخت از روشهای تدریس بتوانند مطابق با شرایط کلاس از این روشهای تدریس استفاده کرده و بیشترین بازدهی را داشته باشند در پژوهش حاضر به روش کتابخانه ای و تحلیلی توصیفی استفاده گردیده شده است این تحقیق با استفاده از منابع کتابخانه ای به عمل آمده است نتایج تحقیق بیانگر آن است که فرضیه اول یعنی روش تدریس نوین نسبت به روش تدریس سنتی در یادگیری دانش آموزان تاثیرگذارتر است تایید می شودو فرضیه دوم یعنی بین روش تدریس نوین با روش تدریس سنتی در یارگیری دانش آموزان تفاوت معناداروجود دارد، رد میشود