نویسندگان:
صادق عزیززاده1 ، میلاد کریمی2 ، آریا آقاپوری3 ، شیرازد شریف نژاد4 .1دانشجوی آموزش ابتدایی پردیس شهید رجایی ارومیه
2دانشجوی آموزش ابتدایی پردیس شهید رجایی ارومیه
3دانشجوی آموزش ابتدایی پردیس شهید رجایی
4دانشجوی آموزش ابتدایی پردیس شهید رجایی ارومیه
چکیده فارسی: برنامه درسی به عنوان یک راهنما جهت انجام فعالیت های فرآیند آموزش تدوین می شود و به صورت رسمی در کتاب ها و سایر رسانه ها و در مراکز رسمی از پیش دبستانی تا دوره های آموزش عالی اجرا شده و مورد ارزشابی قرار می گیرند در این میان تجاربی وجود دارد که در تدوین برنامه درسی به آنها توجه نمی شود، اما دانشجویان در طی فرایند آموزش و یادگیری، آنها را یاد گربفته و تجربه می کنند، به این دسته از یادگیری ها برنامه درسی پنهان می گویند لذا هدف این مقاله سعی در شناخت و معرفی برنامه در سی پنهان در نظام آموزش عالی و دلایل ضرورت و اهمیت توجه به برنامه درسی پنهان است