نویسندگان:
حسین سلیمی بجستانی1 ، صادق عزیززاده2 ، میلاد کریمی3 ، آریا آقاپوری4 ، شیرازد شریف نژاد5 .1دانشیار مشاوره، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
2دانشجوی آموزش ابتدایی پردیس شهید رجایی ارومیه
3دانشجوی آموزش ابتدایی پردیس شهید رجایی ارومیه
4دانشجوی آموزش ابتدایی پردیس شهید رجایی
5دانشجوی آموزش ابتدایی پردیس شهید رجایی ارومیه
چکیده فارسی: برنامه درسی به عنوان یک راهنما جهت انجام فعالیت های فرآیند آموزش تدوین می شود و به صورت رسمی در کتاب ها و سایر رسانه ها و در مراکز رسمی از پیش دبستانی تا دوره های آموزش عالی اجرا شده و مورد ارزشابی قرار می گیرند در این میان تجاربی وجود دارد که در تدوین برنامه درسی به آنها توجه نمی شود، اما دانشجویان در طی فرایند آموزش و یادگیری، آنها را یاد گربفته و تجربه می کنند، به این دسته از یادگیری ها برنامه درسی پنهان می گویند لذا هدف این مقاله سعی در شناخت و معرفی برنامه در سی پنهان در نظام آموزش عالی و دلایل ضرورت و اهمیت توجه به برنامه درسی پنهان است