نویسندگان:
علی دلاور1 ، عالیه شاکری2 ، زهره گل چشمه3 ، آیلر سقلی4 ، آرزو خسروی5 .1استاد گروه سنجش و اندازه گیری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
2کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش برنامه ریزی درسی ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد آزاد شهر
3کارشناسی دبیری علوم تجربی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان
4لیسانس علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، واحد گنبد
5لیسانس آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان
چکیده فارسی: مقاله حاضر با هدف بررسی مطالعات حوزه سرزندگی تحصیلی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی انجام شده و طیق بررسی های انجام شده سرزندگی تحصیلی که به معنای مهارت برخورد سازگارانه با چالش ها در طول زندگی تحصیلی و پاسخ مناسب به آن هاست می تواند زندگی تحصیلی دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین دانش آموزان دارای مهارت های خودتنظیمی با داشتن مهارت حل مساله و استفاده از راهبردهای مفید جهت حل مسائل تحصیلی می توانند سرزندگی تحصیلی بالایی را تجربه کنند