نویسندگان:
سعید ایوانی1 ، سحر ایوانی2 .1دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه شهید رجایی کرمانشاه
2دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه شهید صدوقی کرمانشاه
چکیده فارسی: درچند دهه اخیر، نگرش سیستمی در قلمرو مدیریت جایگاه ویژه ای پیدا کرده است جامعه امروز ما جامعه سازمانی است و خط مشترکی که در نظریه های مختلف سازمان و مدیریت ملاحظه می شود تلقی سازمان به عنوان سیستم است طرفداران نگرش سیستمی معتقدند که این نگرش بهترین طریق برای وحدت بخشیدن مفاهیم و نظریه های مدیریت به منظور دستیابی به یک نظریه جامع است نگرش سیستمی سازمان را یک کل یا یک سیستم تلقی می کند و از دیدگاه سیستمی همه چیز به هم وابسته اند هر سازمان رسمی «ساخت و کار» یا وسیله تحقق اهدافی خاص برای جامعه یا بخش های خاصی از آن است نظام آموزش و پرورش نیز یک سازمان اجتماعی بزرگ و پیچیده است که اهداف بسیار مهمی را برای جامعه محقق می سازد هر سازمانی، به ویژه سازمان آموزشی، مستلزم شناخت ابعاد و جوانب گوناگون و پیچیده آن سازمان است در این پژوهش به خصوصیات، مزایا، و انتقادات وارد بر تفکرسیستمی و همچنین مشخصات سیستم آموزش و پرورش پرداخته شده است