نویسندگان:
لیلا منصوری1 ، سپیده بشیری2 ، مهدی یوسفوند3 .1کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران.
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
3استادیار گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک های فرزند پروری ادراک شده و هوش هیجانی با نقش میانجی باورهای غیرمنطقی در بین دانش آموزان مقطع متوسطه شهر خرم آباد می باشد این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی همبستگی می باشد جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دختر مقطع متوسط شهرستان خرم آباد است با توجه به آمار گرفته شده از سازمان آموزش و پرورش شهرستان خرم آباد تعدا دانش آموزان دختر در این شهرستان ۱۲۴۸ نفر بود، با استفاده از فرمول کوکران ۳۴۱ نفر به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب گردید ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه استاندارد بوده که روایی و پایایی پرسشنامه ها تایید شد همچنین با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری و با کمک نرم افزار AMOS به آزمون فرضیات پرداخته شد نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که برازش مناسبی بین متغیرهای پژوهش وجود دارد و بین سبک های فرزندپروری ادراک شده و هوش هیجانی با نقش میانجی باورهای غیر منطقی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد