نویسندگان:
مجید صادقی1 ، زهرا کریمی2 .1دکتری حقوق خصوصی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
2کارشناسی ادبیات عرب، معلم ناحیه یک کرمانشاه
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف چالش های آموزش غیر حضوری دانش آموزان دوره ابتدایی انجام شد روش تحقیق به صورت کیفی بود جامعه این پژوهش، خبرگان آموزش و پرورش استان کرمانشاه بودند با استفاده از روش های نمونه گیری هدفمند و شاخص اشباع نظری نسبت به نمونه گیری از جامعه پژوهش اقدام شد ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق شامل مصاحبه های نیمه ساختار یافته است در خصوص روایی صوری و محتوایی ابزار از نظر متخصصین بهره برده شد و پایایی ابزار توسط تکنیک ارزیابی پایایی مورد تایید قرار گرفت یافته های پژوهش نشان داد ۴ نوع چالش وجود دارد که عبارتند از مدیریت کلاس، کج رفتاری، ارتباطات و انتقالات، مدیرت کلاس، استاندارد یادگیری بر اساس یافته های پژوهش پیشنهاد می شود برای کاهش چالش های آموزش غیرحضوری اقداماتی مانند انجام غربالگری دانش آموزان بر اساس ابزارهای روانشناختی، ترویج و فرهنگ سازی جهت ایمن سازی روانشناختی دانش آموزان و ارائه آموزش های ارتقایی ویژه معلمان، مدیران و مربیان و مشاوران به منظور توانمندسازی آنان و همچنین بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی با محوریت شبکه شاد جهت ارائهآموزش های صحیح و جذاب برای جذب حداکثری دانش آموزان به فضای آموزشی مجازی پیشنهاد می گردد