نویسندگان:
کاظم رسول زاد طباطبایی1 ، فرینا عنایتی امین جان2 ، سعیده بافتی3 .1دانشیار، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
2کارشناس روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی مهدیشهر دانشگاه سمنان
3کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی ، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی مهدیشهر دانشگاه سمنان
چکیده فارسی: هدف این پژوهش ، بررسی تاثیر آموزش تلفیقی درس ریاضی با بازی های حرکتی بر بر کیفیت یادگیری و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی بود پژوهش به صورت شبه آزمایشی با گزینش انتخابی است که از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شده است جامعه ی آماری پژوهش دانش آموزان دختر پایه چهارم مدرسه حضرت معصومه سرخه بودند که ۳۰ نفر از آنها به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و در دوگروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند ابزارگردآوری دادهها، پرسشنامه خودپنداره تحصیلی چن و تامپسون ۲۰۰۴ ، کیفیت یادگیری آخکند ۱۳۸۹ و پروتکل تمرینات تلفیقی بود برای بررسی فرضیه های پژوهش از آزمون تحلیل کوواریانس یک متغیره و چند متغیره با استفاده از نرم افزار ۲۵SPSS استفاده شد یافته های پژوهش نشان داد آموزش تلفیقی درس ریاضی با بازی های حرکتی بر کیفیت یادگیری و خودپنداره دتحصیلی دانش آموزان تاثیر دارد