نویسندگان:
زهرا شفیعی1 ، فایزه ذبیح الهی2 ، یحیی عراقی3 .1دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، گروه مشاوره دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
2کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند
3استاد گروه روانشناسی ، دانشکده روانشناسی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش روان درمانی مثبت نگر بر کاهش باورهای غیر منطقی در دانشجویان پسر دانشگاه آزاد خوی انجام شد پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد جامعه آماری پژوهش ، کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خوی بودند که در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰ به تحصیل مشغول بودند جهت تعیین نمونه آماری، دانشجویانی که در مقیاس باورهای غیر منطقی نمره بالاتر از نمره برش را دریافت کرده بودند، انتخاب شدند ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه باورهای غیر منطقی اهواز ۱۳۸۴ بود جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل کوواریانس استفاده شد نتایج نشان داد: آموزش رواندرمانی مثبت نگر بر کاهش باورهای غیر منطقی دانشجویان پسر تاثیر آماری معناداری داشته است نتیجه گیری می شود با آموزش رویکرد روانشناسی مثبت نگر می توان باورهای غیر منطفی را در دانشجویان پسر کاهش داد