نویسندگان:
هادی سلیمی1 ، اعظم شجاعی2 .1دانشجوی دکتری مشاوره، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران. (نویسنده مسئول)
2ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه زنجان،ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر اثر بخشی بازی درمانی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر مهارتهای ارتباطی کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه بیش فعالی شهر تهران بود روش تحقیق در پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیش ازمون _ پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری شامل تمامی کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه بیش فعالی شهر تهران بود که در سال ۱۴۰۲ جهت درمان ارجاع داده شده بودند گروه آزمایش مداخله ده جلسه ای بازیدرمانی مبتنی برکارکردهای اجرایی را دریافت کردند و گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد ابزار تحقیق پرسشنامه مهارتهای ارتباطی ماتسون ۱۹۸۳ بود برای تجزیه تحلیل دادهها از تحلیل کواریانس تک متغیره با استفاده از نرم افزار spss۲S استفاده شد یافته ها نشان داد در مرحله پس آزمون مهارتهای ارتباطی گروه آزمایش بهبود معنی داری داشته است بنابراین می توان نتیجه گرفت که بازیدرمانی مبتنی بر کارکردهای اجرایی بر میزان مهارتهای ارتباطی کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه بیش فعالی تآثیر گذار بوده است که توجه ویژه مسئولین در بخش آموزش و پروش و سازمان بهزیستی و کلینیک های خدمات سلامت روان را می طلبد