نویسندگان:
فرامرز سهرابی اسمرود1 ، سیده سمیه نوروزی مهریان2 .1عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
2کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی، دانشگاه علوم و تحقیقات واحداهواز
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر توصیف رابطه بین اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مدرسه دخترانه ابن سینا شهر یاسوج بود روش مطالعه حاضر توصیفی از نوع تحقیقات همبستگی بود جامعه آماری تحقیق را کلیه تحصیلی دانش آموزان مدرسه دخترانه ابن سینا شهر یاسوج در سال ۱۴۰۱ تشکیل می دادند از این بین ۱۵۱ نفر به عنوان نمونه آماری به شیوه تصادفی طبقه ای انتخاب گردید برای گرد آوری داده ها در این پژوهش از پرسشنامه های اضطراب امتحان ساراسون و عملکرد تحصیلی فام استفاده شد برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS استفاده گردید همچنین داده ها توسط شاخص های آمار توصیفی، ضریب همبستگی و ضریب رگرسیون خطی تحلیل شدند نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد، بین اضطراب امتحان با عملکرد تحصیلی تحصیلی دانش آموزان مدرسه دخترانه ابن سینا شهر یاسوج رابطه معکوس و معناداری وجود دارد همچنین نتایج تحلیل رگرسیون خطی بیانگر آن بود که اضطراب امتحان قدرت تبیین مولفه های عملکرد تحصیلی دانش آموزان را دارد