نویسندگان:
طاهر علی محمدی1 ، فریبا سردار شهرکی2 .1عضو هیات علمی دانشگاه ایلام، ایران. (
2فوق لیسانس برنامه ریزی آموزشی، سرپرست سرای دانشجوی دانشگاه فرهنگیان البرز واحد خواهران
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی شیوه خلاقیت محور در همه پایه های تحصیلی هست در این مقاله خلاقیت و اثربخشی خلاقیت تعریف و تشریح شده است این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی است و نتایج حاصل از آن در وزارت آموزش و پروش قابل استفاده است روش پژوهش حاضر، روش توصیفی _تحلیلی بوده که برای جمع آوری اطلاعات از روش های مطالعات اسنادی جهت استخراج مقالات چاپی و الکترونیکی داخلی و خارجی استفاده شده است یکی از اهداف نه تنها نظام آموزشی کشور ما بلکه تمامی نظام های آموزشی سرتاسر جهان تدریس با استفاده از خلاقیت و پرورش خلاقیت در دانش آموزان می باشد، معلم و مدرسه از عوامل مهم در پرورش و شکوفایی خلاقیت هستند اما معمولا در اغلب روش های تدریس معلمان و در آموزشگاه ها از خلاقیت استفاده نمی شود، درحالی که باید امروزه توجه ویژه ای به این موضوع بشود و جایگاه ویژه ای در مدارس داشته باشد در مقاله حاضر ابتدا به تعریف جامع و کامل خلاقیت پرداخته ایم و سپس به پیشینه و تعارف نظری پرداخته ایم