نویسندگان:
حمید فرهادی راد1 ، فهیمه فخار2 ، محمدیونس فخار3 .1عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایران.
2کارشناس ارشد کشاورزی اکولوژیک دانشگاه گنبد
3دانشجوی کارشناسی فیزیک دانشگاه گلستان، گرگان
چکیده فارسی: حوزه تربیت و یادگیری درس کار و فناوری که در برنامه درسی ملی لحاظ شده شامل، کسب مهارت های عملی برای زندگی کارآمد و بهره ور است مهارت در طراحی و تولید وسایل مورد نیاز، شناخت رشته های مختلف تحصیلی و شغلی و شرایط ورود به آنها می باشد نابراین هدف پژوهش حاضر میزان اثرپذیری درس کار و فناوری به صورت رتبه ای در دختران و پسران به این صورت که آیا در دختران و پسران اثرپذیری درس کار و فناوری در آینده شغلی آنها یکسان است یا خیر، مورد مطالعه قرار گرفت برای جمع آوری داده های پژوهش از پرسشنامه که به صورت رتبه ای بلی و خیر طراحی شده بود، استفاده شد داده های حاصل از طریق نرم افزار spss ارزیابی و بر اساس آزمون من_ویتنی پاسخ های بله و خیر مورد تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد، واکنش پسران نسبت به اثرپذیری درس کار و فناوری بیشتر است نسبت به دختران