نویسندگان:
علی زهیری هاشم آبادی1 ، محمد زندوکیلی2 ، هادی عروجی3 ، زهره فرجی4 .1گروه روانشناسی، دانشگاه خوارزمی، تهران
2کارشناس ارشد مدیریت آموزشی
3کارشناس ارشد مدیریت آموزشی
4کارشناس ارشد روانشناسی عمومی
چکیده فارسی: از آنجا که دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری، جزو بچه های در معرض خطر و شکننده محسوب می شوند، آموزش و پرورش باید از این افراد پشتیبانی کند و یک سپر دفاعی برای آنان باشد مطالعه حاضر از نوع توصیفی تحلیلی است و پس از بررسی مفاهیم با ارائه نتایج به پیشنهادات کاربردی پرداخته شده است روش تحقیق حاضر توصیفی و روش گردآوری اطلاعات آن، کتابخانه ای است بدین صورت که از منابع کتابخانه ای نظیر: کتاب، مقاله، منابع خارجی و و آموخته های محقق استفاده شده است از نظر این پژوهش یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود اختلالات یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی، کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس و ترک تحصیل آنها می شود برچسب های «عقب مانده »، «تنبل» و غیره به این قبیل دانش آموزان، آنها را از ادامه تحصیل باز می دارد و لطمات جبران ناپذیری از نظر روانی و اقتصادی به کودک و خانواده و نظام آموزش وپرورش کشور وارد خواهد کرد از مباحث ایراد شده نتیجه گرفته می شود که همه ی ما انسان ها از اینکه بتوانیم از استعدادهای خود در حد ایده آل استفاده نماییم و بدون هیچ گونه مشکلی از توانایی هایی که مشخصه ی هر فرد سالم است بهرمند باشیم، احساس رضایت و آرامش خواهیم داشت اما ممکن است در برخی موارد با افرادی مواجه شویم که در مورد ساده ترین و معمولی ترین مهارت ها دچار اختلال یا مشکل هستند