نویسندگان:
فرحناز وحیدنیا1 ، علیرضا جعفری2 ، امیرحسین خمری صادق3 ، محمدرضا خسروی4 ، فرحناز خمری صادق5 .1عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن، گرایش علوم قرآن و حدیث.
2کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
3کارشناسی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان
4کارشناسی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان
5کارشناسی ارشد جغرافیا گرایش مخاطرات محیطی
چکیده فارسی: امروزه روانشناسی در تمامی زمینه های زندگی روزمره کاربرد دارد و به وفور به چشم می آید ، در عواملی همچون رفتار متقابل ، رعایت حقوق دیگران ، رعایت قوانین و مقررات کشور و یکی از مهم ترین اهداف روانشناسی در زمینه تعلیم و تربیت است که نقش بسیار پر رنگ و ارزشمندی در زندگی امروزی دارد تعلیم و تربیت از نهادهایی همچون آموزش و پرورش نشات میگرد و غیرقابل انکار است که در سرنوشت و آینده کشور تاثیر نداشته باشد این که روان شناسی چه ارتباطی با تعلیم و تربیت دارد، در این خصوص باید عرض نمود که یکی از موارد کاربرد روان شناسی به خصوص برخی شاخه های روان شناسی مانند روانشناسی شخصیت، روان شناسی کودک، روان شناسی مشاوره، روان شناسی خانواده ، روان شناسی رشد، روان شناسی تربیتی، تعلیم و تربیت می باشد به تعبیر دیگر، در علم روان شناسی یکسری اصول علمی در مورد حقیقت و ماهیت انسان و این که شخصیت انسان از دوران کودکی چگونه شکل می گیرد و چه عواملی باعث بهبود رفتار فردی و اجتماعی انسان می شود، به دست می آید، آن گاه با استفاده از این اصول می توان در جهت اصلاح رفتار و تعلیم و تربیت فرزندان استفاده نمود