نویسندگان:
امیر فتاحی1 ، ندا سلیمی مقدم2 ، مرضیه سادات محمدی3 ، طاهره سادات نجفی4 .1دانشجوی کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه ایلام.
2آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران
3دبیر متوسطه اداره آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران
4آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران
چکیده فارسی: در دنیای امروز، آموزش و پرورش با چالش های متعددی روبرو است یکی از این چالش ها، کمبود انگیزه در دانش آموزان است دانش آموزان امروزی به دلیل تنوع رسانه ها و سرگرمی ها، تمرکز کمتری دارند و به راحتی حواسشان پرت می شود این موضوع باعث می شود که از فرایند یادگیری لذت نبرند و به آن رغبت نشان ندهند برای حل این مشکل، روش های مختلفی ارائه شده است یکی از این روش ها، بازی وارسازی است بازی وارسازی، استفاده از عناصر بازی در زمینه های غیر از بازی، مانند آموزش، است این روش می تواند به ارتقای انگیزه و مشارکت دانش آموزان در فرایند یادگیری کمک کند بازی وارسازی می تواند فواید متعددی برای آموزش داشته باشد بازی ها می توانند چالش برانگیز و جذاب باشند، و این امر می تواند باعث ارتقای انگیزه دانش آموزان برای یادگیری شود بازی ها می توانند به صورت گروهی انجام شوند، و این امر می تواند باعث ارتقای مشارکت دانش آموزان در کلاس درس شود بازی ها می توانند به دانش آموزان کمک کنند تا مفاهیم را به طور عمیق تر درک کنند و به خاطر بسپارند با توجه به فواید، بازی وارسازی می تواند به عنوان یک روش موثر برای ارتقای انگیزه دانش آموزان در مدارس مورد استفاده قرار گیرد در این مقاله، به بررسی تاثیر بازی وارسازی بر انگیزه دانش آموزان در مدارس می پردازیم