نویسندگان:
رقیه یوسفی1 ، نسرین رضاپورعاشقی2 ، عبد بندری3 ، راضیه افروزه4 ، آسیه ریگی5 .1کارشناس ارشد رشته علوم قرآن و حدیث، عضو گروه علوم قرآن و حدیث جامعةالمصطفی‘ العالمیه.
2دبیری شیمی دانشگاه خوارزمی کرج
3کارشناسی ارشد تاریخ ایران باستان باستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناوه
4کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه بین المللی چابهار
5کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سیستان و بلوچستان
چکیده فارسی: قابلیت استفاده از چندرسانه ای در آموزش این امکان را فراهم می کند که یادگیری نه فقط با حس شنوایی بلکه حواس بینایی انسان را به شکل گسترده و همه جانبه ای با استفاه از ابزارها و وسائل صوتی و تصویری در فرآیند یاددهی و یادگیری مداخله دهند مطالعات نیز نشان می دهد که میزان یادگیری از طریق سمعی و بصری تا ۷۵ درصد افزایش می یابد وسائل چند رسانه ای ضمن تعمیق بخشیدن به امر یادگیری، انگیزه و علاقه و میل رغبت یادگیری را در دانش آموزان افزایش می دهد و به دلیل تنوع و جاذبه خاصی که به همراه دارد آموزش را لذت بخش و مثر می کند به علاوه امکانی را فراهم خواهد ساخت که بسیاری از این امکانات و وسایل که هم اینکه در مدارس و مراکز آموزشی کمتر مورد بهره برداری قرار می گیرند به صورت مستمر و موثر در امر آموزش به کار گرفته شوند