نویسندگان:
احد آهنگر1 ، فرزانه سرگزی2 ، معصومه خمر3 ، عاطفه شاقوزایی4 ، مهری هاشم زایی5 .1استادیار مشاوره، گروه روانشناسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، شبستر، ایران
چکیده فارسی: تحقیقات ثابت کرده است که میزان یادگیری دانش آموزان با توجه به مبحث انگیزش به اموری که عینی هستند، توجه زیادتری دارند، زیرا روابط بین آنها معنادار و قابل فهم است که از این اصل مهم می توان در به کارگیری رسانه در آموزش عینی و عملی استفاده کرد نقش صدا و سیما به عنوان یک رسانه برتر با پوشش وسیع که با تمام اقشار جامعه در ارتباط است محسوس است مزایای استفاده از رسانه که از مهمترین آنها می توان جذابیت در تدریس و صرفه جویی در وقت را ذکر کرد چنانچه آموزش و پرورش علاقه مند است که امر تعلیم و تربیت نوباوگان و آینده سازان آحاد مردم این مرز و بوم اسلامی بدرستی انجام گیرد و باید در باز آموزی وگذاشتن کلاس ها یا دوره های ضمن خدمت و بکارگیری از متصدیان کاردان، متخصص و متعهد در امر تکنولوژی آموزشی قدم های جدی بردارد ضروری است که در برنامه ریزی های آینده استفاده از رسانه های آموزشی مورد عنایت و توجه بیشتری قرار گیرد تا بتوان از نیروی کار و تلاش کلیه ی همکاران در جهت رشد و تکامل و پیشرفت جامعه سود برد