نویسندگان:
راشن عبدالهی1 ، حمیده بومری2 ، فاطمه بومری3 ، صابره بومری4 ، فرامرز بامدی5 .1استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه علوم انتظامی امین.
2کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد زابل
3کاردانی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد زابل
4کاردانی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد زابل
5کاردانی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد زابل
چکیده فارسی: پیشرفت تحصیلی دانش آموزان یکی از شاخص های مهم در ارزشیابی آموزش و پرورش است و تمام کوششها در این نظام درواقع تلاش برای جامعه عمل پوشاندن بدین امر تلقی می شود به طور اعم کل جامعه و به طور اخص نظام آموزش و پرورش و معلمان نسبت به سرنوشت کودکان ،رشدو تکامل موفقیت آمیزآنان جایگاه آنها در جامعه علاقه مند و نگران است و انتظار دارد دانش آموزان در جوانب گوناگون، اعم از ابعاد شناختی و کسب مهارت و توانایی ها و نیز در ابعاد عاطفی و شخصیتی، آنچنان که باید پیشرفت و تعالی یابندمربیان و دست اندرکاران هر چه بیشتر دریافته اند که هر گونه اصلاح و پیشرفتی در کیفیت آموزشی دانش آموزان به طور مستقیم به کیفیت آموزش معلمان بستگی دارد به همین ترتیب اثربخشی آموزشی تا حدود زیادی به اثربخشی معلمان مربوط است درواقع بدون تایید و تصدیق معلمان، حتی بهترین و غنی ترین مواد آموزشی نیز در قفسه های بایگانی به غبار فراموشی سپرده می شوند بنابراین جهت اصلاح و پیشرفت اساسی در کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان لازم است فرایند آموزش و چگونگی اثربخشی معلمان را در کلاس های درس مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم