نویسندگان:
فرانک بهمنی1 ، کلثوم مطاعی چیکان علیا2 .1عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه یاسوج، یاسوج، ایران
2کارشناسی تاریخ دانشگاه لرستان
چکیده فارسی: از آنجایی که درس تاریخ ازجمله دروس پایه در مقاطع بستان ودبیرستان است وآشنایی با تاریخ می تواند درک دانش آموزان رانسبت به سایر دروس افزایش دهد مطالعه وبررسی این موضوع از اهمیت زیادی برخورداراست اختلال یا ناتوانی یادگیری، یک اصطلاح کلی برای طیف وسیعی از مشکلات یادگیری است اختلال یادگیری به معنای معیوب بودن سطح هوش یا انگیزه کودک نیست کودکان دچار اختلال یادگیری تنبل یا احمق نیستند در حقیقت، اکثر آنها به اندازه سایر کودکان باهوش هستند فقط اینکه مغزشان به شکل دیگری عمل می کند این تفاوت ها بر نحوه دریافت و پردازش اطلاعات اثر می گذارد به عبارت دیگر، کودکان و بزرگسالانی که از اختلال یادگیری رنج می برند به صورتی متفاوت از سایرین می بینند، می شنوند و درک می کنند این مسئله باعث می شود در یادگیری اطلاعات و مهارت های جدید یا به کارگیری آنها با مشکل مواجه شوند اما نکته مهم این است که کودکان دچار اختلالات یادگیری هم می توانند موفق باشند شایع ترین اختلالات یادگیری عبارتند از اشکال در خواندن، نوشتن، ریاضی، استدلال، گوش دادن و صحبت کردن آنچه که اهمیت دارد این است که بدانید اکثر کودکان دچار اختلال یادگیری به اندازه سایر کودکان باهوش هستند فقط باید طوری آموزش ببینند که با شیوه یادگیری خاص آنها سازگار باشد با کسب اطلاعات بیشتر در مورد ناتوانی های یادگیری، به طور کلی، و به ویژه مشکلات یادگیری فرزندتان، می توانید به موفقیت او در مدرسه و پس از آن کمک کنید