نویسندگان:
فریبا محمدی1 ، مهران خداوردی2 ، لیلی شهبازی کرتیانی3 ، ملیحه پورنوری4 ، عبدالرسول حاجی پور5 .1دانشجوی دکتری مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
چکیده فارسی: این مقاله به بررسی تاثیرات به کارگیری روش های تدریس نوین در مدارس و اثرات آن بر فرآیند یادگیری دانش آموزان می پردازد با توجه به تحولات سریع در فناوری و روش های آموزشی، به کارگیری روش های تدریس نوین همواره موضوع مورد توجهی در عرصه آموزش و پرورش بوده است در این مقاله، ابتدا مفهوم و اهمیت روش های تدریس نوین بررسی می شود و سپس انواع مختلفی از این روش ها معرفی می شوند سپس، با توجه به تحقیقات و مطالعات انجام شده، تاثیرات مثبت و منفی به کارگیری این روش ها بر یادگیری دانش آموزان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد این مقاله همچنین به بررسی عوامل موثر در موفقیت یا شکست روش های تدریس نوین می پردازد و راهکارهایی را برای بهبود استفاده از این روش ها در مدارس ارائه می دهد امید است که این مقاله به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره اهمیت و تاثیرات به کارگیری روش های تدریس نوین و بهبود کیفیت آموزش و پرورش کمک کند