نویسندگان:
سیمین حسینیان1 ، فرزانه سلیمانی باغشاه2 ، پوران شاهرخی ساردو3 ، آزیتا سلیمانی باغشاه4 .1استاد گروه مشاورۀ دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران
چکیده فارسی: این چکیده به بررسی تاثیر روش های نوین تدریس در بهبود یادگیری و عملکرد دانش آموزان ابتدایی می پردازد روش های نوین تدریس، از جمله استفاده از فناوری های آموزشی، روش های تعاملی، و فعالیت های گروهی و کاربردی، برای ایجاد فضاهای آموزشی پویا و موثر به کار می روند این مقاله با بررسی تاثیر این روش ها بر عملکرد و یادگیری دانش آموزان ابتدایی، به ارائه نتایج و یافته های اخیر در این زمینه می پردازد در این مقاله، ابتدا مفاهیم اساسی درباره روش های نوین تدریس و اهمیت آنها در آموزش ابتدایی مورد بررسی قرار می گیرد سپس، با بررسی انواع روش های نوین تدریس از جمله فعالیت های مبتنی بر بازی، استفاده از فناوری های آموزشی، و روش های تعاملی، به تاثیر این روش ها بر یادگیری، مشارکت، و عملکرد دانش آموزان پرداخته می شود نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهد که استفاده از روش های نوین تدریس می تواند بهبود قابل توجهی در یادگیری و عملکرد دانش آموزان ابتدایی داشته باشد این روش ها با ایجاد فضاهای آموزشی پویا، تعاملی و جذاب، به دانش آموزان امکان می دهند تا بهترین ظرفیت های خود را در آموزش و یادگیری به کار بگیرند در نهایت، مقاله به ارائه پیشنهادات و راهکارهایی برای بهره گیری بهینه از روش های نوین تدریس در آموزش ابتدایی می پردازد، و اهمیت آموزش معلمان در استفاده موثر از این روش ها را برجسته می کند