نویسندگان:
زهرا احمدی1 ، فاطمه علیشاهی2 ، افسانه لک زایی3 .1کارشناسی ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
2۱ کارشناس ارشد مهندسی شیمی،مدرس دانشگاه فرهنگیان،گلستان،ایران
3۲ کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی، گلستان، ایران
چکیده فارسی: هدف: بررسی رابطه بین رضایت شغلی و روش های نوین تدریس معلمان با یادگیری دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان گرگان بوده است روش شناسی پژوهش: این پژوهش از نوع کاربردی – توصیفی از نوع طرح همبستگی است جامعه ی پژوهش معلمان پایه ششم ابتدایی شهرستان گرگان بود تعداد کل معلمان پایه ششم ابتدایی شهرستان گرگان ۷۵ نفر است که با توجه به کم بودن تعداد افراد جامعه ، نمونه برابر جامعه انتخاب شد جهت سنجش از پرسشنامه های رضایت شغلی بری فیلد و روث ۱۹۵۱ ، پرسشنامه سبک تدریس فعال رجبی ۱۳۸۵ استفاده شده است یافته ها و نتیجه گیری: بین مولفه های رضایت شغلی اولیه با مقدار آزمون ۵۹۰/۰ ، روش های نوین تدریس با مقدار آزمون ۷۱۹/۰ و الگوهای یادگیری با مقدار آزمون ۶۰۹/۰ با متغیر نمره یادگیری دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد این امر بدان معناست، رضایت شغلی، روش های نوین تدریس ، بر یادگیری دانش آموزان اثرگذار است