نویسندگان:
محمد ابراهیمی1 ، محمدمهدی خلیلی2 ، امیر طاهری قجرلو3 ، محمدجواد نیکوئی4 ، مهدی کوثری5 .1سازمان آموزش و پرورش، مازندارن، ایران.
2دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدائی دانشگاه فرهنگیان واحد شهید بهشتی اقلید
3دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدائی دانشگاه فرهنگیان واحد شهید بهشتی اقلید
4دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدائی دانشگاه فرهنگیان واحد شهید بهشتی اقلید
5استاد گروه آموزش ابتدائی دانشگاه فرهنگیان واحد شهید بهشتی اقلید
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر، شناخت آسیب های آموزش مجازی از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی بوده است روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، پیمایشی و با استفاده از طرح چهار گروهی سالمون می باشد جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی زن و مرد شهرستان آباده هستند که در سال تحصیلی ۰۲ ۱۴۰۱ مشغول به تدریس بودهاند تعداد ۳۲ نفر از این معلمان به صورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند؛ و از آنها در فرایند پژوهش کمک گرفته شد به جهت گردآوری نظرات معلمان از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد روایی و پایایی نیز مورد تایید قرار گرفت همچنین از معلمان آزمون نگرش سنج گرفته شد؛ و در نهایت تمام داده ها به واسطه نرم افزار SAS مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت نتایج نشان دهنده آن است که آموزش مجازی برای دانش آموزان دارای آسیب هایی بوده، و سطح یادگیری دانش آموزان در آموزش مجازی از حضوری پایین تر است همچنین پویا بودن نحوه تدریس معلم در آموزش مجازی، با میزان یادگیری دانش آموزان ارتباط مستقیم دارد