نویسندگان:
محمدحسن زنگوئی دوم1 ، فهیمه حسینی2 .1گروه روانشناسی، واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران.
2کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
چکیده فارسی: هدف پژوهش بررسی اثربخشی بازی شناختی ریاضی بر انعطاف پذیری ذهنی ، حل کردن مسائل و اعتماد به نفس دانش آموزان دوره ی ابتدایی شهر شیراز بود جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دوره ی ابتدایی شهر شیراز که در سال ۱۴۰۲ مشغول به تحصیل هستند، بود نمونه این پژوهش شامل دانش آموزان دوره ی ابتدایی شهر شیراز که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد به این صورت که از میان نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز، منطقه ای به صورت تصادفی انتخاب می شود و از آن منطقه ، یک مدرسه دبستان و از یک مدرسه ، دو کلاس انتخاب شد و به صورت تصادفی یک کلاس به صورت گروه آزمایش و یک کلاس دیگر به صورت گروه کنترل در نظر گرفته شد نتایج نشان داد که بازی شناختی ریاضی بر انعطاف پذیری ذهنی دانش آموزان تاثیر مثبت معنادار داشته و موجب افزایش آن شده است بازی شناختی ریاضی بر حل کردن مسائل دانش آموزان تاثیر مثبت معنادار داشته و موجب افزایش آن شده است بازی شناختی ریاضی بر اعتماد به نفس دانش آموزان تاثیر مثبت معنادار داشته و موجب افزایش آن شده است