نویسندگان:
علی پژهان1 ، فاطمه معاهد2 ، زینب سلیمانی کاجی3 .1استادیار جمعیت شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
2دانشجوی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان اروند آبادان
3دکترای روانشناسی استاد دانشگاه فرهنگیان واحد اروند آبادان
چکیده فارسی: این پژوهش به بررسی استفاده از فناوری آموزشی در مداخله با اختلالات یادگیری و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان در شهرستان ماهشهر تمرکز دارد اختلالات یادگیری در دانش آموزان یک چالش جدی است که می تواند بر توانایی آنها در فراگیری مهارتها و دستیابی به عملکرد تحصیلی موثر تاثیرگذار باشد با توجه به توسعه روزافزون فناوری آموزشی و قابلیت های آن در ارائه روشهای نوین و جذاب آموزشی ، این پژوهش به بررسی تاثیر استفاده از فناوری آموزشی در مداخله با اختلالات یادگیری و بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان می پردازد با استفاده از روش پژوهش کمی و ابزارهای اندازه گیری استاندارد، دادهها از نمونه ای متناسب از دانش آموزان شهرستان ماهشهر جمع آوری شد سپس تحلیل آماری از طریق روشهای تحلیل چند متغیره و آزمونهای آماری مناسب انجام شد تا تاثیر استفاده از فناوری آموزشی بر مداخله با اختلالات یادگیری و بهبود عملکرد تحصیلی مورد بررسی قرار گیرد نتایج این پژوهش نشان می دهد که استفاده از فناوری آموزشی در مداخله با اختلالات یادگیری می تواند تاثیر مثبت و قابل توجهی در بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان داشته باشد استفاده از روشهای فعال و تعاملی فناوری آموزشی ، ارائه محتوای آموزشی جذاب و گوناگون، و ایجاد فرصت های تمرین و تکرار مناسب می تواند بهبود قابل توجهی در مهارتهای یادگیری و عملکرد تحصیلی دانش آموزان را به همراه داشته باشد