نویسندگان:
مهری مولایی1 ، منصور شهبازی2 .1دکتری روانشناسی، اداره آموزش و پرورش شهر نمین، اردبیل ، ایران
2کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد واحد اسلام آباد غرب
چکیده فارسی: رویکردهای نو مرتبط با متدلوژی تحقیق در توازن بالقوه با سلطه گری روشهای تعیین شده می باشند و به اهداف تحقیقاتی خاص پاسخگوتر می باشند اما، تحقیق رویکردی بطور متفاوت باعث خطراتی در رابطه با ارزیابی کیفیت روشها و پیامدها می شود این مقاله ، فرایند درگیری با موضوعات مهم متدلوژیکی را شروع کرده است تا مبنایی برای توسعه یک رویکرد نو باشد نقطه آغاز، متمرکز نظریه طبقه بندی در رابطه با روشهای کیفی ، کمی و مختلط است این مقاله ، متمرکز بر طبقات مافوق، اساسی و تبعی است وقتی به مرزهای گسترده تحقیق کیفی پاسخ می دهیم پس به مفهوم الگوی تحقیق ، نقش سئوالات تحقیق ، رویکردهای گردآوری دادهها و تحلیل و ارزیابی کیفیت به عنوان نقطه شروعی برای توسعه رویکردی نو، توجه نماییم الگوی تحلیلی خلاق به عنوان یک طبقه اساسی و تحقیق اجتماعی زایا به عنوان یک طبقه مافوق، با رجوع به محیط یادگیری ابتدایی / کودکستانی مطرح و با مثال شرح داده می شود سپس ، این مقاله ، طرح تحقیق طبقه تبعی را شرح می دهد که شامل شروع تجربه ای طی زمان جهت پاسخ به اهداف فراخوان محیط آموزش ابتدایی است متدلوژی حاصل ، شیوهای آسان و کنترلپذیر از روش بازتابی براساس معنا می باشد