نویسندگان:
میثم ژاله1 ، عهدیه ابراهیمی شاه آبادی2 .1-
2آموزگار ابتدایی، کارشناسی ارشد مشاوره و راهنمایی
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان دانش آموزان انجام شده است روش انجام پروژه تحلیلی توصیفی و نیمه تجربی می باشد جامعه یآماری دانش آموزان مدرسه عباس سعید ناحیه ۱ و نمونه های تصادفی آن کلاس سوم۴ و اول۶ می باشد نتایج نشان داد که نظام تعلیم وتربیت مدرسه مخصوصا در دوران ابتدائی باید بگونه ای باشد که کودک بتواند دوست داشتن ، دوست داشته شدن و احساس ارزش را تجربه کند فرصت بخشیدن و بخشیده شدن را داشته باشد، همدلی کند و توانایی گوش دادن فعال را در مدرسه کسب کند متوجه ی خطاهایش شود و در محیطی امن فرصت جبران داشته باشد و تنها در این صورت است که فرزندانی سالم را به مقطع حساس متوسط نوجوانی خواهیم فرستاد