نویسندگان:
سیده مریم موسویان شریف زاده1 ، پیمان دهمرده2 ، عفت خزائیان3 ، الهام کیخا مقدم4 ، مهران امیرحیدری سرلرد5 .1دانشجوی دکتری روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2کارشناسی فیزیک دانشگاه زابل
3کارشناسی ارشد ریاضی محض گرایش جبر دانشگاه شهید باهنر کرمان
4کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددی دانشگاه سیستان و بلوچستان
5کارشناسی ریاضی دانشگاه جیرفت
چکیده فارسی: ریاضیات از جمله دروسی محسوب می شود که در طول دوران تحصیل هر دانش آموز یا دانشجویی، در برنامه درسی قرار دارد و این درس را در تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی داریم بعضی از دانش آموزان از همان ابتدا علاقه خاصی به این درس دارند و توانایی های خود را در این درس ارتقا می دهدن و بعضی دیگر بنا به دلایلی، این درس را بدون هیچ رغبتی یاد می گیرند و تنها قصد دارند در آن نمره قبولی بدست آورند در تدریس درس ریاضی، عوامل زیادی برای ایجاد رغبت یادگیری آن وجود دارد شخصیت معلم، نحوه تدریس او، نحوه ارزشیابی و سایر موارد می تواند تاثیر گذار باشد در درس ریاضی معمولا شاهد بدبفهمی های زیادی هستیم و چالش هایی برای دانش آموزان پیش می آید در روانشناسی اختلال به مشکلات ناشی از یک بیماری گفته می شود که در قسمتی از بدن یا ذهن افراد و عملکرد آن ها مشکل ایجاد می کنند مثلا اختلال اضطراب که نتیجه ی داشتن یک بیماری روانشناختی است هدف این مطالعه بررسی اختلالات و چالش های مربوط به درس ریاضی برای دانش آموزان می باشد و سعی دارد راهکارهایی برای رفع آنها ارائه دهد