نویسندگان:
سهیلا حسین پور1 ، ناهید جعفرزاده2 .1استادیار گروه علوم تربیتی، واحد سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران
2کارشناس امور دانشجویی دانشگاه تبریز
چکیده فارسی: مفهوم خلاقیت و نوآوری به سرعت در حال جهانی شدن است، یک پدیده چند بعدی را به خود گرفته است که روند جمع آوری یک ترکیب منحصر به فرد از منابع با هدف رسیدن به یک فرصت می باشد مفهوم راهبردی که در علم مدیریت آموزشی استفاده می شود را نه تنها می توان به عنوان راهی برای رسیدن به اهداف آموزشی دانشگاهی تعریف کرد، بلکه به عنوان ترکیب نهایی تصمیمات بلند مدت نتیجه گرا و پویا برای رسیدن به یک هدف با بررسی فعالیت های مراکز آموزشی نیز تعریف نمود دانشمندان بسیاری در ادبیات به بحث تحکیم خلاقیت و مدیریت راهبردی پرداخته اند و معتقد هستند که خلاقیت و مدیریت راهبردی به ایجاد تولید علم و توسعه اقتصادی کمک می کند و در این زمینه مکمل یکدیگر هستند در نتیجه سیاست گذاران و مدیران آموزش، نیاز دارند که به نقطه شروع فرآیند اصلاحات خلاقانه در دانشگاهها توجه بیشتری داشته باشند