نویسندگان:
الهام یوسفی راد1 ، مسلم سرورانی2 ، محمدامین گردهانی3 ، ضیاءالرحمن رئیسی4 .1دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد الکترونیک. تهران- ایران
2معلم،آموزش و پرورش عشایر،سیستان و بلوچستان،ایران
3معلم،آموزش و پرورش عشایر،سیستان و بلوچستان،ایران
4معلم،آموزش و پرورش عشایر،سیستان و بلوچستان،ایران
چکیده فارسی: برنامه درسی تربیت بدنی در نظام تعلیم وتربیت رسمی هم سو با برنامه درسی ملی ، از مهمترین دروسی است که می تواند در مدارس به تناسب اهداف هر دوره تحصیلی به طور عملی و از طریق حرکت با رویکردهای، حفظ و توسعه سلامتی، آموزش مهارت های حرکتی و ورزشی و آموزش شیوه های زندگی فعال و گذران صحیح اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ریزی شود در سراسر جهان توجه به ورزش و تربیت بدنی یکی از مهم ترین رویکردهای کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه در میان جمعیت دانش آموزی است پژوهش حاضربه روش مروری کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن بررسی ضرورت توجه به برنامه درسی تربیت بدنی در مدارس بود نتایج پژوهش نشان می دهد که وجود معاونت تربیت بدنی و سلامت در آموزش وپرورش و پشتوانه قوی بیشترین اهمیت در بخش مشکلات درونی آموزشوپرورش و مشکل بیرونی مدارس را دارد و وجود امکانات کافی و دبیران متخصص بیشترین اهمیت در بخش مشکلات درونی مدارس را دارد و بهترین راه برای پیشرفت ورزش این است که معلمان تامین باشند امکانات آموزشوپرورش بسیار کم است درواقع مسئولان آموزش وپرورش به علت کمبود فضا و زمان مناسب تلاش میکنند مشکلات آموزشی را حل کنند و برای مسائل پرورشی وقت چندانی ندارند