نویسندگان:
بیاض کریم زاده1 ، سیدعبداله حجتی2 ، خدیجه وحدانی3 ، مسعود جوادی4 .1گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، مراغه، ایران.
2استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
3دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
4دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
چکیده فارسی: در سالیان اخیر، دلایل متعددی باعث شده تا مدیران به فراست دریابند که برنامه ریزی به شکل سنتی دیگر قادر به حل مشکلات آنها نخواهد بود از این رو بهره گیری از برنامه ریزی استراتژیک به عنوان ضرورت در دولتها، سازمانها و جوامع مطرح شده است مسئله برنامه ریزی درسی موضوعی است که در رابطه با آن پژوهش های زیادی نگارش می شود همچنین در رابطه با مسئله روش تدریس نوین و بررسی روابط و تاثیرات آنها بر روی هم نیز جای بسی تامل است پژوهش گران در رشته علوم تربیتی همواره بررسی های علمی و پژوهشی خود را در این رابطه در معرض مخاطبین این رشته قرار داده اند در مقاله حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود روش پژوهش به صورت کتابخانه ای و فیش برداری و استفاده از منابع نظری و تئوری درباره برنامه ریزی درسی و روش تدریس نوین بوده است یافته های تحقیق نشان می دهد که فاکتور های مورد بحث ارتباط عمیق و غیر قابل اجتنابی با هم دارند و رابطه معنا داری بین داده های پژوهش وجود دارد با توجه به نتایج به دست آمده می توان گفت نظرات پژوهشگران رشته علوم تربیتی پیرامون مقوله های ارائه شده در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است از این رو پیشنهاد می شود مباحث برنامه ریزی درسی و روش تدریس نوین در مراکز آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی مطرح گردد