نویسندگان:
جمال بیگی1 ، نازنین حسنقلی زاده2 ، معصومه باقرلو3 ، مرضیه عالی زاده4 .1دانشیار گروه حقوق جزا و جرم شناسی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه،مراغه، ایران.
2کارشناسی علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه
3کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز
4کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی ارومیه
چکیده فارسی: در این تجربه سعی شده است از آموزش مهارت های کلامی و غیرکلامی به گونه ای استفاده شود که تاثیر مثبتی بر رفتار اجتماعی فرد و تقویت مهارت های اجتماعی وی داشته باشد مدرسه و معلمان به عنوان اولین جایگاه رسمی تجربه اجتماعی کودکان، نقش بسزایی در رشد مهارت های اجتماعی دارند هدف تحقیق حاضر اجرای آموزش و فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه و ارائه راهکارهایی برای انجام این گونه آموزش و تقویت مهارت های کلامی و غیر کلامی کودکان دارای اوتیسم بوده است براساس نتایج حاصله: آموزش مهارت های اجتماعی که شامل مهارت های کلامی و غیر کلامی می باشد؛ باید از طریق بازی و شعر صورت بگیرد تا علاوه بر ایجاد نشاط و هیجان در کلاس درس، تمرکز و توجه کودکان اوتستیک را به خود جلب کند روش استفاده شده در این مقاله، توصیفی و است و به همین منظور در گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه ای استفاده شده است به امید آن که این پژوهش در انتقال تجربه به همکاران مفید بوده باشد