نویسندگان:
یحیی میرشکاران1 ، شهین چاری زهی2 ، آسیه چاری زهی3 .1استادیار گروه جغرافیا، دانشکده فرماندهی و ستاد، دانشگاه علوم انتظامی امین (نویسندۀ مسئول)، تهران، ایران.
2دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد واحد خاش
3دانش آموخته مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور واحد خاش
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر، بررسی شیوه های تربیت والدین چند گانه بامریند و رابطه آن با حس شادکامی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی دوره دوم شهرستان مهرستان بود روش انجام این پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی بود جامعه ی آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی دوره دوم شهرستان مهرستان به تعداد ۲۹۹۹ نفر تشکیل می داد روش نمونه گیری به صورت خوشه ای چند مرحله ای بود و به منظور تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده گردید، همچنین به منظور گردآوری اطلاعات پژوهش، از دو پرسشنامه ی شیوه تربیت فرزندان بامریند،۱۹۹۱ ، و پرسشنامه شادکامی آکسفورد ،۲۰۰۰ استفاده گردید نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که رابطه مثبت و معناداری بین شیوه فرزندپروری اقتدار منطقی با شادکامی دانش آموزان دختر محصل در مقطع ابتدایی دوره دوم شهرستان مهرستان وجود دارد و همچنین رابطه منفی و معناداری بین متد تربیت فرزند مستبد با شادکامی این دانش آموزان وجود دارد