نویسندگان:
زهرا پیشگاهی فرد1 ، علیرضا سقا2 .1استاد گروه جغرافیا انسانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد ساوه
چکیده فارسی: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه نیازهای اساسی و ناگویی هیجانی با انگیزه لذت از خرید آنلاین در بازی های آنلاین استراتژیک و شوتر انجام شده است روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و طرح تحقیق از نوع همبستگی می باشد جامعه آماری پژوهش شامل تمامی بازیکنان سنین۱۸تا۲۶ سال بازی های رایانه ای سبک آنلاین استراتژیک و آنلاین شوتر می باشد ۲۰۱ بازیکن با روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند ابزار های پژوهش شامل پرسشنامه نیاز های اساسی گلاسر، پرسشنامه ناگویی هیجانی تورنتو TAS ۲۰ و پرسشنامه استاندارد انگیزه لذت جویی از خرید آنلاین Bakiltas , Divanoglu می باشد برای تحلیل داده ها از آزمون رگرسیون چند متغیره و نرم افزار spss بهره گرفته شد نتایج نشان می دهد، مدل رگرسیونی فوق معنادار است p<۰ ۰۵ به طور کلی پژوهش حاضر نشان داد نیازهای اساسی و ناگویی هیجانی با انگیزه لذت از خرید آنلاین در بازی های آنلاین استراتژیک و شوتر رابطه معنادار وجود دارد