نویسندگان:
محمد علی مجلل چوبقلو1 ، کبری سلامی2 .1۱ استادیار گروه برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
2۲ دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر پیدا کردن روالی برای توسعه تخصصی معلمان با استفاده از نظریه یادگیری تحولی است این پژوهش در یکی از مدارس ابتدایی دخترانه شهر بناب ، به روش کیفی و با ۱۵ معلم مشارکت کننده در فرایند پژوهش انجام شده است نخست اصول موجود در حوزه یادگیری تحولی مورد بررسی قرار گرفت و بعد ویژگی های یک فرایند مداخله یادگیری تحولی شناسایی شد در مرحله بعد با بررسی و شناخت محیط پژوهش و کنار هم قرار دادن اطلاعات به دست آمده از این دو بخش، فرایند مداخلات مبتنی بر یادگیری تحولی، طراحی و اجرا شد این مداخلات شامل یک دوره پنج جلسه ای کارگاه آموزشی بود در پایان با استفاده از مصاحبه های پدیدارشناسانه و مشاهدات میدانی نتایج انجام دادن چنین مداخلاتی در بستر پژوهش بررسی شد نتایج نشان داد که یادگیری تحولی شرکت کنندگان در سه بعد تغییرات معرفت شناختی، تغییرات خود و تغییرات رفتاری بروز می کند و در این بین از نظر فراوانی تغییرات، تغییرات رفتاری پایین ترین مقدار را به خود اختصاص می دهند