نویسندگان:
سهیلا صادقی فسایی1 ، سعیده خسروی نهوجی2 ، فاطمه حیدری3 ، زینب تشویق4 .1دانشیار دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.
2۱ کارشناسی آموزش ابتدایی
3۲ کارشناسی ادبیات فارسی
4۳ کارشناسی الهیات مبانی فقه و حقوق
چکیده فارسی: انگیزش در سازمانها نقش به سزایی در میزان نیل به موفقیت و بدست آوردن مزیت رقابتی آن ها دارد به گونه ای که با تغییرات در وضعیت موجود و سبک های کسب و کار وغیر قابل پیش بینی شدن فضای حاکم بر آن اهمیت این موضوع دوچندان می شود انگیزش از سه عامل اصلی نیازها، انگیزه های ناگهانی و مشوق تشکیل شده است که هر یک از نظریه پردازان و بزرگان علم با تمرکز و بررسی این عوامل نظریه های مختلفی را ارائه کرده اند که از این نظریه ها روش هایی جهت افزایش انگیزه ناشی شده است البته با توجه به شرایط محیطی و سازمانی و فردی برای هر یک از افراد در زمانها و مکان های مختلف یکی یا چند مورد آن مناسب است و این وظیفه ی مدیریت است که روش مناسب را انتخاب کند