نویسندگان:
سعید فرامرزیان1 ، زهرا محمودی خورندی2 ، زهرا اطمینان3 ، مریم محمودی خورندی4 .1مدرس گروه علوم ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.
2۱ کارشناسی ارشد الهیات گرایش فقه مبانی حقوق اسلامی
3۲ کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی
4۳ کارشناسی روانشناسی عمومی
چکیده فارسی: این مطالعه با هدف بررسی اهمیت فعالیت های پرورشی بر بهبود کارایی تحصیلی دانش آموزان انجام شد در این مطالعه دانش آموزان دختر و پسر در مدارس شهر تهران در طول سال ۱۴۰۲ ۱۴۰۱ مورد مطالعه قرار گرفتند در این مطالعه ۳۸۶ دختر و پسر در نسبت های مساوی مورد مطالعه قرار گرفتند برای بررسی اهمیت فعالیت های پرورشی و بهبود کارایی تحصیلی از پرسش نامه ی محقق ساخت استفاده شد پرسش نامه ها بین دانش آموزان توزیع شد و نتایج با استفاده از آزمون رگرسیون تحلیل شدند نتایج این مطالعه حاکی از تاثیر ۳۵ درصدی فعالیت های پرورشی بر بهبود کارایی تحصیلی دانش آموزان بود در مجموع باید گفت که فعالیت های پرورشی بر بهبود کارایی تحصیلی دانش آموزان تاثیر مثبتی دارند و این فعالیت ها در مدارس باید تقویت گردند