نویسندگان:
محمد بارانی1 ، سید عبداله حجتی2 ، سیران قوی دل3 ، ذکیه حامد4 .1عضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین.
2۱ دکتری برنامه ریزی درسی ، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
3۲ دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی
4۳ دانشجوی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی
چکیده فارسی: دانش آموزان دارای اختلال همیشه کانون توجه متخصصان بوده اند تا با راه حل هایی یادگیری را برآنان آسانتر کرده و در روند یادگیری بهبود صورت گیرد این پژوهش به منظور تعیین اثربخشی آموزش مستقیم بر عملکرد ریاضی دانش آموزان دارای اختلال در فهم ریاضی شهرستان بناب انجام شد ۳۰ دانش آموز پسر که مشغول به تحصیل بودند به طور تصادفی انتخاب شدند و آزمایشاتی روی آنها صورت گرفت که سرانجام نتایج پژوهش حاضرنشان داد که آموزش مستقیم بر عملکرد ریاضی دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص موثر است و معلمان می توانند از روش آموزش مستقیم برای بهبود عملکرد ریاضی در این دانش آموزان استفاده کنند